Saturday, October 24, 2009

An old one returns

Many years ago I, when I was still at teachers collage, I got my friend Lone to buy a wonderful pattern and some yarn in Ålborg. Lone had shown me a gorgeous cardigan, which her mother in law had knitted for her son Frederik. And I was crazy about it from the minute I saw it.

I liked the fact that it was a bit special, and the animal pattern just took me by the heart. It looked great and I knew that it would be funny to knit.

So I got the pattern and the yarn, made it and Emil wore it as long as he could fit into it. Later on my sister's girl Emma borrowed it and lately it has been used by a nephew of ours.

Actually I had completely forgotten about it for a while, but when we got it back the other day, I remembered how Emil looked in it with his little fat cheeks in the hooded cardigan.

Now I think that I will try to find the pattern. Maybe I feel like knitting it again sometime in the future...

10 comments:

  1. Such a nice cardi! I too love the colours, they would make me smile a rainy autumn day...

    ReplyDelete
  2. Hvor er den skøn ! Og tænk , hvor holdbar den har vist sig at være :-)

    ReplyDelete
  3. Den er da også fuldstændig fantastisk! Garnet et vist kvalivare - for det holder sig fint. Hvem har lavet modellen? Hanne Thorsen, monstro?
    :-) Britt

    ReplyDelete
  4. Jag önksar jag kunde sticka (efter mönster...), då skulle Hanna och Sofia få varsin, jätte snygg!

    Ha en riktigt skön lördag kväll

    Anna

    ReplyDelete
  5. Vi har også en udgave af An old one returns, for for 16 år siden lånte vi en Lille-Per-seng til vores kommende søn. Min mands nevø og niece havde ligget i sengen tilbage i 80´erne og nu kom den så op fra kælderen for at blive brugt igen.

    I dag har vi så fundet den frem fra vores anneks, fordi den skal sendes retur til bemeldte nevø, som skal være far til foråret :-)

    - og fed trøje i øvrigt :-)

    ReplyDelete
  6. Sikke dog en fantastisk trøje du strikkede til Emil, og dejligt at den er gået videre i arv.

    Den er ualmindelig skøn og FLOT!!!!!

    ReplyDelete
  7. What a beautiful cardigan. So fun.

    ReplyDelete
  8. Juliane, thank you for the sweet words. :)) It's funny to see this little cardigan again - I remember how fun it was to knit and how much I loved the colors too. :))

    ...............

    Mange tak, Losarinas mor. :)) Jeg er også meget forbavset over holdbarheden, men måske er det fordi den er beregnet som en lille ydre trøje. Så har den ikke behøvet at blive vasket så ofte. Og så er babyer jo heldigvis ikke dem der slider mest på tøjet, da de nærmest er vokset ud af det inden man får set sig om. :))

    ...............

    1000 tak, Britt. :)) Jeg har haft gang i eftersøgningen efter opskriften, så jeg kunne besvare dine spørgsmål. Desværre har jeg ikke fundet den endnu - men jeg giver ikke op. ;)) Jeg kan huske at det dengang ikke var en af de "sædvanlige" designere. Jeg vender stærkt tilbage til dig...

    ............

    Jeg kunne altså også godt se denne trøje lavet til dine søde piger, Anna. I pink, rød og lime. :))
    Og jeg ville virkelig ønske jeg kunne hækle som dig...jeg elsker din nye lille ugle! Den er vidunderlig. :))

    En rigtig dejlig mandag til dig. Jeg håber, at du har bedre vejr end jeg har. ;))

    ...............

    Thank you so much, Iinu. :)) How nice to have you back. :))
    I hope that you are doing well. :))

    ................

    Er den slags ikke bare skønt, Hanne? Det glæder mig virkelig når noget kan gå i arv, og derved få en lang historie med sig.
    Og så endda en Lille Per seng...åh, dem elsker jeg!

    ..og mange tak :))

    .............

    Gitte, 1000 tak. Det var tider dengang hvor jeg endnu ikke var kørt galt og strikkede uafbrudt i hver et ledigt øjeblik. Sådan en lille trøje tog ikke lang tid. ;))

    Men jeg er glad for at den er tilbage hos os. Både Emil og Anne-Sophie er meget hør over det babytøj som er hjemmelavet. Det må under ingen omstændigheder ikke gives til genbrug! :))

    ............

    Thank you very much, Millie. :)) It's always nice when old things return and make us remember. :))

    ReplyDelete
  9. It is absolutely gorgeous. I like the animal print too in amongst the bright beautiful colors.

    ReplyDelete
  10. this is such great work, Ulla !
    You are with no doubt a "pro knitting needle" as we say here

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.