Saturday, August 13, 2011

Book-elicious


I don't think that I have ever looked more forward to this autumn's and winter's new books, than I do in 2011/2012. So many talented people have been busy making books for the rest of us to enjoy - and of course to learn and get inspired from.

Many of you probably already know this fantastic woman from her blog Tusindfryd.
Wenche Steensen is going to release her new book about making dolls. She makes the most wonderful custom made Waldorf dolls for children, and following her blog is a magical thing.
 As far as I can tell from the online bookshops, it will be here some time in the beginning of 2012.
I can't wait to see her work and all the many ideas on making dolls.

Another woman whom I admire so deeply - both as an artist and as a person - is my blog friend Cathy Gaubert. Maybe her name rings a bell since I have written about her several times before. Her embroidery patterns are some of my all time favourites.



Cathy is making a book too. A book about patchwork doll quilts - a thing she does so brilliantly herself. Oh, how I love the work from her hands and head!
The book is called Pretty in patchwork - doll quilts and contains different doll quilts from several talented women.

My sweet American blogger friend Amy is actually going to be in 2 books this autumn. She has quilting blocks in the book Modern Blocks and you can definitely look forward to seing her work. She's really talented and makes all her things with such dedication.
The book will be in the stores by October 2011.


And she has things in the book Zakka Style, which has contributions from different crafters. This one will be available in December, so there's a clear cut idea for a Christmas present.


Finally, I know that I will love the first book from brilliant Fiona Dalton. Her patterns - which I have bought and sewn this bunny from - are simply genius and the expression on each animal she makes is so good.

Her book is called Hop, skip, jump - the same as her blog. The book will be in stores about the end of October 2011.



So with all these fabulous books coming, there's one good reason for summer to end a bit faster - eventhough I don't really want it to end at all!

9 comments:

  1. Ja, det ender jo med at man må købe et større hus med alle de bøger man skal have købt ind :-) Dottie angel udkommer også med en bog, som jeg er lidt spændt på.
    God weekend Ulla.

    ReplyDelete
  2. Det er helt frygteligt, Marie-Louise! Jeg har en stor forkærlighed for håndarbejdsbøger, men også for skønlitteratur, så det er ikke mange dage siden jeg spurgte min mand om ikke vi skulle investere i endnu et møbel til bøger. ;)))

    Men der kommer bare så mange gode bøger og dem jeg har nævnt i indlægget, skal jeg bare have. Og nu da du nævner Dottie Angel, ja så er der vel endnu en must-have bog til samlingen.

    Heldigvis bruger jeg mine håndarbejdsbøger rigtig meget. Jeg elsker at tage dem frem gang på gang, og nyde de mange smukke ideer.

    Hav en rigtig dejlig weekend. :)))

    ReplyDelete
  3. Aw, ja, det er helt utroligt så mange fantastiske krea-bøger der kommer på hylderne. Dén der Zakka bog MÅ jeg bare have!! - Det er altså noget andet at have en bog i hånden, selvom der er uendeligt mange inspirerende blogs og netmagasiner derude :)

    ReplyDelete
  4. Lots of books to look forward to! I had no idea that Cathy was writing a book as well! :)

    ReplyDelete
  5. Suk, hvor er der mange HERLIGE bøger at tage fat på.... Jeg må altså skaffe Zakka Style-bogen! Det er som om jeg kan "føle" at den hører til hjemme hos mig ;-)
    Så TAK for tippet om de skønne bøger;-)

    ReplyDelete
  6. Hej og tak for din kommentar på min blog.
    Ja det bliver et spændende efterår med alle de dejlige nye håndarbejdsbøger som kommer på markedet:) Der skal købes lidt til samlingen.
    Hvor er det et flot tørklæde du har hæklet.

    Stine

    ReplyDelete
  7. Det har du ret i, Mona. En bog er bare noget andet end en computerskærm, selvom jeg nødig ville være foruden den inspiration man får gennem pc'en. :))

    Jeg tror også at zakka bogen bliver god. Amy er næsten en garanti for godt indhold. :))

    ...........
    She did tell so a while ago on, Nicole. I had thought about the fact that she would be the perfect person to make a book about sewing.
    I look so much forward to her book. :))

    ...........

    Det var da så lidt, Rosanna. :)))
    Jeg tænkte nok at den lige var noget for dig. :)) Jeg tror at den er fuld af gode ideer.

    Det bliver også spændende at se hvad de andre bøger indeholder. Men noget godt er der ingen tvivl om at der er. ;))

    .............

    Tusind tak, Stine. :)) Jeg har megen fornøjelse af at lave de mange cirkler - det er så nemt at gå fra og til.

    Det er dejligt når nye håndarbejds bøger dukker op om efteråret. Det er lige før at det er svært at vente. ;))

    ReplyDelete
  8. Den med doll quilts må jeg også have. I hvert fald. :-) Jeg har en lille samling i forvejen, men det er jo godt med ny inspiration. Jeg har forøvrigt lige lavet en, som er inspireret af Amy (Nanacompany).

    ReplyDelete
  9. Det er også min favorit, Jette. :)) Jeg elsker simpelthen Cathys arbejde og udtryk og samtidig er hun den sødeste, skønne kvinde. :))

    Jeg kan godt forstå at du er blevet inspireret af Amy. Hun har en ganske særlig evne til at sammensætte farver og mønstre. I de 5 år jeg har skrevet med hende har hun udviklet sin stil meget, men uanset hvad så kan jeg altid genkende hendes ting. Hun har sin helt egen smukke stil. :))

    Hvor er det dejligt med mennesker der deler deres evner i bøger. :))

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.